קס"מ קהילה סביבה מנוטרת Kesem

משימת הארגון :

קס"מ מעצימה קהילות בישראל לקחת אחריות על הסביבה שלהן במיוחד על איכות האוויר ע"י תרגולם בשיטת ה- Bucket brigade ,בה קהילה משתמשת באמצעים פשוטים אפקטיביים וזולים (דליים) לניטור זהום האוויר .

קס"מ מספקת את הציוד הנחוץ לניטור האוויר לקהילה וכן מלווה את הקהילה בתהליך ניטור האוויר מרגע לקיחת הדגימה דרך השליחה למעבדה ,קבלת התוצאות, פרסום התוצאות, ובניית הלחץ הציבורי על בעלי מפעלים ומקבלי החלטות. קס"מ מושתת על האמונה כי האזרחים יכולים להביא שינוי באיכות חייהם כאשר האמת נחשפת בפניהם , ייחודיותה בעירוב האזרחים בניטור האוויר ובהספקת כלים להתמודדות מול בעלי מפעלים ומקבלי החלטות .



יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

ניטור אוויר ראשון בחיפה

ביום ראשון ה-2 באוקטובר בשעה 19:00 נפגש ליד פריקית מול בתי זיקוק . קהילת חיפה בשיתוף עמותת ק.ס.מ  תערוך את ניטור האוויר הראשון שלה מול בתי זיקוק . ניטור (מדידה) של אוויר באמצעות ערכת ה"דלי" ערכה זולה פשוטה ומהימנה שפותחה יחד עם ה-EPA (המשרד להגנת הסביבה האמריקאי ) ערכת הדלי יכולה לאסוף חומרים ארוגנים נדיפים וכן תרכובות גופרית. הניטור ישמש את חברי הקהילה להשוואה בין ימים רגילים בהם זיהום האוויר יחסית נמוך לבין ימים בהם זיהום האוויר גבוה כאשר ישנם ריחות מאוד חזקים של דלק ביצים סרוחות ועוד ריחות המגיעים מאזור התעשייה במפרץ חיפה. הקהילה שהוכשרה לבצע ניטורי אוויר בעזרת ערכות הדלי בשיטה הנקראת Bucket Brigade  קוראת לציבור בחיפה ובקריות לדווח על כל ריח חריג , לפיד בוער ומראות נוספים המצביעים על זיהום אוויר מאזור התעשייה של מפרץ חיפה. חברי הקהילה יוכלו הן לקפוץ ולקחת דגימה כאשר יקבלו דווח על ארועים כמו עשן שחור פיצוץ באחד המתקנים . הדגימה תשלח למעבדה בשם בקטוכם ותנותח על ידי טוקסיקולוג . את הממצאים תפרסם ק.ס.מ במדיות השונות ויחד עם הקהילה תדחוף לאכיפה טובה יותר ע"י הרשויות שבנתיים מאמינות כי המצב במפרץ מצויין ואם יש בעיה היא רק בשל  התחבורה באזור . מצד שני ק.ס.מ על פי דיווחי התושבים תוכל לצאת לניטורים על בסיס הידע שייצבר מהדיווחים . ניתן לדווח לתא הקולי של ק.ס.מ 04-9836677
ובאתר הינטרנט של ק.ס.מ ישנו טופס דיווח
http://www.dlibri.com/htmls/contact.aspx
ק.ס.מ עובדת בשיתוף פעולה עם מגמה ירוקה , הקואליציה לבריאות הציבור ועץ בעיר
כמו כן ק.ס.מ הינה חלק מרשת בינלאומית של קהילות מנטרות ב-40 מדינות בעולם המקבלות ייעוץ והכוונה
מעמותה בשם  global community monitor


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה