קס"מ קהילה סביבה מנוטרת Kesem

משימת הארגון :

קס"מ מעצימה קהילות בישראל לקחת אחריות על הסביבה שלהן במיוחד על איכות האוויר ע"י תרגולם בשיטת ה- Bucket brigade ,בה קהילה משתמשת באמצעים פשוטים אפקטיביים וזולים (דליים) לניטור זהום האוויר .

קס"מ מספקת את הציוד הנחוץ לניטור האוויר לקהילה וכן מלווה את הקהילה בתהליך ניטור האוויר מרגע לקיחת הדגימה דרך השליחה למעבדה ,קבלת התוצאות, פרסום התוצאות, ובניית הלחץ הציבורי על בעלי מפעלים ומקבלי החלטות. קס"מ מושתת על האמונה כי האזרחים יכולים להביא שינוי באיכות חייהם כאשר האמת נחשפת בפניהם , ייחודיותה בעירוב האזרחים בניטור האוויר ובהספקת כלים להתמודדות מול בעלי מפעלים ומקבלי החלטות .



יום שבת, 9 במאי 2009

קס"מ(קהילה סביבה מנוטרת)

קס"מ ובריגדות הדליים

האם אתה רוצה לדעת מה אתה נושם ?
האם יש קשר בין זיהום אוויר ומחלות ?

שיטת "בריגדת הדליים" אותה תיישם עמותת קס"מ הינה שיטה פשוטה אך אפקטיבית בה עושות שימוש עשרות קהילות ברחבי העולם כדי לברר בעצמם אילו כימיקלים נמצאים באוויר שהם נושמים .
חמושים במידע על הכימיקלים המצויים באוויר והשפעותיהם על הבריאות קהילות אלו ברחבי העולם מצליחות להשפיע ולהביא להורדה ניכרת בזיהום האוויר ואכיפה מוגברת של חוקים סביבתיים.
שיטת בריגדות הדליים נקראת על שם דלי פלסטיק של 15 ליטר המשמש לניטור האוויר ,השיטה פותחה בקליפורניה ב-1995 ובשנת 2002 הוקמה עמותת Global community monitoring)GCM) אשר הרחיבה ובססה את השיטה וכן הקימה עשרות קהילות מנטרות ברחבי העולם .
כיצד נלקחת דוגמת אוויר :
דלי פלסטיק משמש מעטפת קשיחה לשק "Tedlar" ולציוד הדרוש כדי למלא את השק באוויר .
משאבה קטנה שואבת אוויר החוצה מהדלי, כאשר פותחים שסתום המוצמד לשק הדגימה אוויר נכנס פנימה וממלא את השק ( עיקרון פיסיקלי , עקב שאיבת האוויר נוצר וואקום) לאחר לקיחת הדגימה אדם שאומן בשיטה מסיר את שק הדגימה ושולח אותה למעבדה לביצוע אנליזה . מחליפים שק ומוכנים ללקיחת הדגימה הבאה.
עמותת קס"מ מתכוונת להפעיל קהילות מנטרות בישראל כשהראשונה שבהן תהיה ברמת יוחנן .
בקרוב מתכננת העמותה סמינר ראשון מסוגו בארץ שיתקיים בצפון ובוא תתרחש הכשרת מנטרים קהילתית .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה